mr. Iris Morsink

“Ik krijg enorm veel energie van het contact met cliënten”.

Wie ben ik?

Mijn naam is Iris Morsink. Na afronding van mijn rechtenstudie maakte ik in 2014 kennis met de letselschadewereld. Ik ben destijds gestart als letselschadebehandelaar bij een verzekeraar. Na ruim vier jaar werd het tijd voor een nieuwe uitdaging en besloot ik om de overstap te maken naar de belangenbehartigerskant. Sinds begin 2019 werk ik met veel plezier bij Hofmans.

Waarom kom je elke dag je bed uit om bij Hofmans aan de slag te gaan?

Wat mij het meest aanspreekt aan het werk als letselschadejurist is de combinatie van het juridische en het sociale aspect. Als jurist vind ik het interessant om tot in de puntjes uit te zoeken hoe een zaak juridisch zit, maar daarnaast krijg ik veel energie van het contact met cliënten. Ik probeer een luisterend oor te bieden aan cliënten, ben empathisch en betrokken. Het juridische uitzoekwerk, de contacten met de verzekeraar en het vaststellen van de financiële gevolgen pak ik op, zodat mijn cliënt alle ruimte heeft om aan het herstel te werken.

Het sociale en menselijke aspect van dit werk was ook een belangrijke reden voor mijn overstap naar Hofmans. Bij de verzekeraar miste ik het gevoel om echt iets te kunnen betekenen voor een ander. Van die stap heb ik vanaf het eerste moment geen spijt gehad. Ik kwam bij Hofmans terecht in een hecht en warm team van collega’s. Er heerst een informele werksfeer, iedereen is bereid om een ander te helpen en daarnaast is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Welke letselschadezaak is je het meest bijgebleven?

Lastige vraag! Er zijn namelijk veel zaken die mij bijblijven.

Nu ik er zo over nadenk, moet ik denken aan een zaak waarin er een lastige aansprakelijkheidsdiscussie speelde met de verzekeraar. De discussie liep al geruime tijd en ik had cliënte al laten weten dat zij er rekening mee moest houden dat de schade mogelijk niet vergoed zou worden. Uiteindelijk is het gelukt om via een minnelijk overleg met de verzekeraar toch een schadevergoeding te verkrijgen. Het geeft mij veel voldoening om zo’n lastige zaak tot een positief einde te kunnen brengen en naar ieders tevredenheid af te kunnen ronden.

Heeft u vragen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!